Rozszerzona rzeczywistość i inne wynalazki jako elementy nowoczesnej edukacji

Kolejne spotkanie z cyklu Edu Generator będzie poświęcone rozszerzonej rzeczywistości.

Celem spotkania jest przedstawienie sposobu w jaki można wykorzystać nowoczesne technologie w nauczaniu. Inspiracją do tego będzie między innymi jedna z najnowocześniejszych technologii zastosowana w projekcie Professor Why, czyli Augumented Reality – Rozszerzona Rzeczywistość. Porozmawiamy i sprawdzimy konkretne przykłady wykorzystania osiągnięć świata techniki w pracy z uczniami. Przyjrzymy się również aktualnym badaniom porównującym efektywności i zaangażowanie w proces nauczania w zależności od zastosowanej metody.

 

Startujemy 17 czerwca o godzinie 14:30 w gdańskim STARTERZE.

 

Gość spotkania:

Iga Marmołowska

Pasjonatka edukacji i nauczania. Psycholog, od 10 lat związana z innowacyjnymi metodami nauczania. Dzięki podróżom i prowadzonym badaniom aktywnie wprowadza nowe technologie, szczególnie związane z pracą twórczą oraz rozwojem osobistym. Współtworzyła i realizowała wiele programów edukacyjnych m.in. „Wrażliwi od dziecka” – cykl mający na celu pobudzenie w uczestnikach potrzeby kulturalnej zaspokajanej w muzeach, galeriach sztuki. Prowadzi wykłady dla zagranicznych studentów z psychologii oraz dla słuchaczy studiów podyplomowych. Wspiera nauczycieli i wychowawców w pracy zawodowej. Aktualnie związana z projektem Professor Why firmy CTAdventure, który zdobył wiele wyróżnień i nagród na arenie międzynarodowej.

 

 

Program spotkania:

14:15 – 14:30 Rejestracja gości
14:30 – 14:45 Przywitanie gości, co nowego w Starterze?
14:45 – 15:45 Iga Marmołowska – Powrót do przyszłości w prawdziwym 2015 roku, czyli rozszerzona rzeczywistość i inne wynalazki jako elementy nowoczesnej edukacji.
15:45 – … Dyskusja i networking

 

 

CTAdventure – partner spotkania

CTAdventure to firma specjalizująca się w technologii Rozszerzonej Rzeczywistości (Augumented Reality). Jest twórcą innowacyjnej gry edukacyjnej Professor Why, licznych aplikacji i gier questowych, a także wirtualnej wystawy.

CTAdventure to firma założona w styczniu 2013 roku, której misją jest zrewolucjonizowanie podejścia do edukacji i sprawienie, by nauka stała się ekscytująca. Firma jest jednym z pionierów technologii Rozszerzonej Rzeczywistości na polskim rynku.

Professor Why

Flagowy produkt spółki – gra edukacyjna Professor Why (www.professor-why.pl) łączy obraz generowany komputerowo z obrazem rzeczywistym, zmieniając dowolne biurko w laboratorium chemiczne. Program pozwala na przeprowadzanie doświadczeń i inicjowanie reakcji chemicznych w bezpieczny i przyjazny dla środowiska sposób. Do uruchomienia gry potrzebny jest komputer i podłączona do niego prosta kamera internetowa.

Spółka specjalizuje się również w tworzeniu aplikacji mobilnych z wykorzystaniem modeli 3D. Klientami są muzea, Centra Nauki, Urzędy Miast oraz firmy prywatne. CTAdventure stworzyło innowacyjne rozwiązania dla Centrum Nauki EXPERYMENT w postaci wirtualnej wystawy wynalazków Leonarda da Vinci i Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego. Do innych ważnych projektów zaliczyć można również aplikację gdansk4u MOBILE, czyli połączenie gry miejskiej i przewodnika.

W 2014 roku firma CTAdventure zdobyła pierwszą nagrodę w konkursie infoShare Startup Zone, wygrała narodowy finał konkursu Creative Business Cup, a także została zaliczona do grona 10 najlepszych polskich startupów technologicznych.