Gamifikacja i jej zastosowanie w edukacji część 2.
Zgodnie z Państwa sugestiami, drugie spotkanie z cyklu Edu Inspiracje również poświęcimy gamifikacji i jej zastosowaniu w edukacji.
Czym jest Gamifikacja? Jak skutecznie motywować uczniów? Jak zastosować gamifikację w praktyce? Na te i inne pytania odpowie nasz gość: dr Wojciech Glac z Uniwersytetu Gdańskiego, który opowie o swoich doświadczeniach w gamifikowaniu.
Prezentacja poświęcona będzie przedstawieniu założeń gamifikacji w edukacji oraz jej zastosowań na podstawie przykładów z edukacji wyższej. Autor przedstawi elementy mechaniki i dynamiki gier prowadzonych w ramach czterech kursów akademickich, a także doświadczenia i refleksje płynące z ich gamifikowania, przydatne dla każdego, kto chciałby wprowadzić to narzędzie do swojej praktyki dydaktycznej.
Nie tylko gamifikacja
Dodatkowo podczas spotkania przedstawimy Państwu ciekawe wnioski płynące z badania przeprowadzonego na zlecenie STARTERA przez Fundacje Ośrodek Badań i Analiz Społecznych pt. „Technologie i postawy przedsiębiorcze uczniów gdańskich”. Raport, który przygotowaliśmy to punkt wyjścia do dyskusji na temat uczenia technologii i przedsiębiorczości w szkołach oraz wokół pytań: Jak wygląda portret dzisiejszego ucznia? Jakie ma plany na przyszłość? Jak rozwijają się dzisiejsze nastolatki? Czy szkoła zaspokaja ich potrzeby? Gdzie i w jaki sposób młodzież szkolna uczy się przedsiębiorczości? W jaki sposób można wesprzeć szkołę w poszerzaniu kompetencji w obszarach technologii i przedsiębiorczości?
Startujemy 16 stycznia o godzinie 14:30 w gdańskim STARTERZE.
Goście spotkania:
Wojciech Glac
Adiunkt w Pracowni Neurobiologii Katedry Fizjologii Zwierząt i Człowieka Uniwersytetu Gdańskiego. Jego pasją jest uczenie. Obok prowadzenia zajęć akademickich, prowadzenia badań i opieki nad kołem naukowym, angażuje się w popularyzację nauki. Uczestniczy aktywnie w wielu akcjach i programach popularyzatorskich. Jest organizatorem Dni Mózgu w Trójmieście. W swojej praktyce akademickiej szeroko wykorzystuje gamifikację.
Program spotkania:
14:15 – 14:30 | Rejestracja gości |
14:30 – 14:45 | Przywitanie gości, co nowego w Starterze? |
14:45 – 15:00 | Raport: „Technologie i postawy przedsiębiorcze uczniów gdańskich” |
15:00 – 15:45 | O gamifikowaniu w edukacji Wojciech Glac |
15:45 – … | Dyskusja i networking |
Zapisy na spotkanie zostały zakończone – brak wolnych miejsc. Do zobaczenia!
Zapraszamy również na drugie spotkanie z cyklu Edu Inspiracje poświęcone gamifikacji. Więcej informacji tutaj >>