Wakacje powoli dobiegają końca. Czas letniego odpoczynku za nami, tak jak ciężka praca przy przygotowaniach do nowego roku szkolnego 2017/2018. Najwyższa pora więc ujawnić choćby część starterowych planów na spotkania i szkolenia z cyklu Edu Generator. Zapraszamy!
Najbliższe spotkania z cyklu Edu Generator:
Udział we wszystkich spotkaniach z cyklu Edu Generator jest bezpłatny.
BEZPIECZEŃSTWO W SIECI. GENEZA
Termin: 25 września 2017 r., godz. 14:00-16:00
Gość spotkania: Marta Tymińska
Pierwsze po wakacyjnej przerwie spotkanie będzie poświęcone wprowadzeniu do zagadnień bezpieczeństwa w sieci poprzez zajrzenie w głąb historii Internetu. Przyjrzymy się nie tylko rozmaitym aspektom bezpieczeństwa w sieci, ale również temu, skąd pochodzą zagrożenia, z czego wynikają i jak się przed nimi chronić.
Spotkanie poprowadzi Marta Tymińska – doktorantka, edukatorka, animatorka kultury, która uczenie bezpieczeństwa w sieci uważa za swoją misję. W swojej pracy naukowej zajmuje się przede wszystkim grami cyfrowymi, a w pracy zawodowej – kinem i kulturą popularną. Z wykształcenia psycholog i kulturoznawczyni.
TALENT. CO TO WŁAŚCIWIE JEST?
Termin: 25 października 2017 r., godz. 14:00-16:00
Gość spotkania: Kariona Chamier-Ciemińska
Podczas drugiego w tym roku szkolnym spotkaniu porozmawiamy o tym, czym właściwie jest talent i spróbujemy odpowiedzieć na kluczowe pytania z nim związane:
Co to znaczy mieć talent?
Jak rozpoznawać i rozwijać talenty?
Jak wspierać karierę ucznia zgodnie z talentami?
Spotkanie poprowadzi Kariona Chamier-Ciemińska, Kierownik Centrum Rozwoju Talentów w Gdańsku.
GAMIFIKACJA
Termin: 6 grudnia 2017 r., godz. 14:00-16:00
Goście spotkania: Joanna Mytnik i Wojciech Glac
Tuż przed świąteczną przerwą poruszymy temat gamifikacji. Gamifikacja, czy też inaczej grywalizacja, to wprowadzenie mechanizmów gier w kontekst z grami zupełnie niezwiązany.
Wykorzystywanie grywalizacji na lekcjach, prowadzenie zgamifikowanych zajęć, wpływa pozytywnie zarówno za przyjemność uczniów i uczennic i ich zapał do uczenia się, jak i na osiągane przez nich wyniki.
Podczas spotkania spróbujemy odpowiedzieć na pytania, dlaczego grywalizacja rzeczywiście działa i pokażemy przykłady zgrywalizowanych zajęć.
Spotkanie poprowadzą Dr Wojciech Glac i dr hab. prof. UG Joanna Mytnik, wykładowcy na Uniwersytecie Gdańskim, oprócz pracy naukowej (neurobiologia i botanika), „od zawsze” pasjonują się projektowaniem niestandardowych narzędzi edukacyjnych. Pomysłodawcy i organizatorzy cyklu ogólnopolskich Konferencji Dydaktyki Akademickiej „Ideatorium” w Gdańsku (od 2013 r.). Od 5 lat stosują grywalizację w pracy ze studentami, są autorami ponad 20 zgamifikowanych kursów akademickich realizowanych na UG (do pobrania: eduplus.com.pl), aktywnie prowadzą wykłady i szkolenia dla nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych i edukatorów w zakresie gamifikacji i wykorzystania nowych technologii w edukacji. Są autorami internetowego kursu dla nauczycieli „Zostań Mistrzem Gry! Grywalizacja w edukacji” (wydawnictwo Operon). Eksperci w międzynarodowym projekcie „INDOPED – innowacyjne metody nauczania w indonezyjskich uczelniach wyższych (2015-2018)” w zakresie wdrażania gamifikacji.